2011 m. vasario 3 d., ketvirtadienis

Transporto priemonės

Šią savaitę "keliaujame su vaikais". Kuo galime keliauti? Kokius ugdomuosius žaidimus galime žaisti?

DVIRATUKAS
Aš turėjau dviratuką.
Vienas ratas nesisuko,
Per kiemelį važiavau-
Penkis kiškius sugavau.
Vienas kiškis ant kaktelės,
Kitas kiškis ant noselės,
Man kiškelis: "sveikas drūts“
Aš ant kiškio tuoj būc...būc...
Na palaukit, kitą dieną
Nesugausiu aš nė vieno-
Dviratuką sutaisysiu,
Visi kiškiai išlakstys.

LAIVELIS
Turiu laivelį mažą
Plonų plonų lentučių
Man jį padarė tėtis,
Kad jūrininku būčiau...
Einu krantu smėlėtu-
Žuvelės tyliai plaukia.
Ei, traukitės i šalį
Ir duokit laivui kelią.
Buvau Jonukas mažas-
Dabar jau didis Jonas
Ir man širdelėj gera,
Kad aš jau kapitonas.


PLAUKIAM VALTELE
Bėga takas per pievelę,
Mus jis veda prie upelio.
Plauksim mudu valtele,
Tėtis prieky, aš – gale.
Mūsų valtis sparčiai plaukia,
O krante vaikučiai šaukia.
Plaukt visi kartu norėtų,
Tik valtelėj maža vietos.
O paskui pakelsim burę
Ir nuplauksim iki jūros.

TRAUKINIO DAINA
Aš kas dieną bėgu
Greitas tartum vėjas,-
Geležiniais bėgiais
Mano dainos liejas.
Man lygaus ant kelio
Nesiras nė vieno,
Jūs mane pažinsit
Iš dainelės plieno.
Skamba mano plienas,
Juodas mano rūbas,-
Geležiniais bėgiais
Mano dienos skuba.
/Valerija Valsiūnienė/

TROLEIBUSAS
Rieda melsvas
Troleibusas.
Troleibuso ilgas ūsas.
Vienas ūsas,
Antras ūsas, –
Tai juokingas
Troleibusas!

ZILAS
Ūžia "Zilas"!
Aš važiuoju
Tuo autobusu
Greituoju!
Bur-bur-burrr!
Zur-zur-zurrr!
Nudundėsime
Visur!

MAŠINA
Aš turiu mašiną mažą,
Pastatysiu jei garažą.
Kur norėsiu ten važiuosiu,
Kaip mokėsiu – suskaičiuosiu.
Sukas ratai, rieda kelias,
Baigias vasaros dienelės.


MĮSLĖS

Be arklių, o prieš kalną lipa. (Automobiliai)

Be pradžios, be pabaigos, bet ne Dievas. (Ratas)

Du bėga, du veja, vienas kelią rodo.(Vežimas)

Didelis paukštis storu balsu kurkia. (Lėktuvas)

Du tekiniai tekėniuoja, gyvybę ant savęs nešioja, bet ne visuomet. (Dviratis)

Dvi galvos, dvi rankos, šešios kojos, o eina keturiom. (Raitelis joja)

Kad atsikeltų – dangų paremtų, kad prakalbėtų – daug pasakytų, kad rankas turėtų – vagį sugautų. (Kelias)

Naktį riesi, dieną riesi, Dievo diržo nesuriesi. (Kelias)

Važiuoja rožytė užrietus nosytę; nei važiovėžių, nei arklio pėdų. (Valtis plaukia)

Vienas bėga, vienas veja. (Dviratis)

Vienas sako: aš žiemą pailsiu; antras sako: aš vasarą pailsiu; o trečias sako: man vis tiek. (Ratai, rogės, pavalkai)

Važiu žmogus važinėja, paskui šuva bėginėja. Anei važio vėžių, anei šuns pėdų. (Valtis plaukia)

Suolas pavargsta, o sėdėtojas – ne. (Raitelis)

Šešios kojos, keturios ausys, keturios akys, dvi rankos, dvi galvos ir viena uodega. (Raitelis)

PATARLĖS

Ir mašina viščiukus išperi, tik iš vištų kiaušinių.

Ir mašina be žmogaus nedirba.

Pavyk mašiną, jei toks greitas.

Urzgia kaip sugedus mašina.

Bėga kaip pelės iš skęstančio laivo bėga laivo.

Ant kito ir adatą pamato, ant savęs - nė vežimo.

Auksas mėginasi ugnyje, vežimas ant gruodo, arklys naktyje, o žmogus bėdoje.

Dažniau mažasis akmuo vežimą verčia.

Blogas arklys ir pro lanką daboja, ar vežimas didelis.

Akys dvi, kelių šimtai.

Aikštus arklys kelionėje greičiau pailsta nei rambus.







Komentarų nėra:

Rašyti komentarą